Miesięczne archiwum: Październik 2019

Sposób na długie, zdrowe włosy

SKÓRA GŁOWY

*Mycie włosów

Zbyt częste mycie włosów zaburza naturalną mikroflorę skóry głowy i naturalną produkcję sebum. Może pojawić się wysuszenie, podrażnienia i problem z wypadaniem włosów. Warto też stosować kosmetyki możliwie najbardziej naturalne: skóra głowy jest bardzo delikatna i podatna na działanie szkodliwych substancji. Jeśli w składzie widzisz parabeny, ftalany, Sodium Lauryl Sulfate (SLS), Sodium Laureth Sulfate (SLES), oleje silikonowe (Dimethicone, Dimethiconol Cyclopentasiloxane, Cyclohexasiloxane, Lauryl methicone copolyol), formaldehyd czy aluminium, warto zastąpić je czymś naturalnym i bezpieczniejszym dla organizmu.

*Masaż

Co najmniej 3 razy w tygodniu, najlepiej codziennie, masuj skalp okrężnymi ruchami. Możesz wykorzystać w tym celu naturalne olejki, na przykład rycynowy, z czarnuszki, cynamonowy, z drzewa herbacianego.

*Peeling

Peeling, stosowany raz w tygodniu (lub wedle potrzeby) na skalp, czyni cuda. Wystarcza, że po oczyszczeniu włosów wodą, ilość wielkości łyżki stołowej wmasujesz dokładnie w skórę głowy i pozostawisz ją na około 3 minuty, po czym spłuczesz i umyjesz włosy swoim standardowym kosmetykiem.Dzięki takiemu zabiegowi włosy delikatnie unoszą się u nasady, są lśniące i mięciutkie, a do tego rosną jak na drożdżach! Przy okazji taki szkrub pomoże osobom zmagającym się z łupieżem i swędzącą lub łuszczącą się skórą głowy, oczyści z zanieczyszczeń, pomoże ukrwić skalp i będzie naturalnie regulował produkcję sebum.

*Dieta

Białko

Długie, zdrowe włosy potrzebują białka. Włącz do diety roślinne białka, na przykład z ryżu i grochu. Warto spożywać też spirulinę i dobrej jakości kolagen.

Probiotyk

Unikaj stanów zapalnych od wewnątrz i włącz do diety wysokiej jakości probiotyk i prebiotyk. Jedz dużo warzyw i kiszonek i karm swój mikrobiom, a co za tym idzie całe ciało, dobrą dietą.

Dieta eliminacyjna

Ogranicz mięso, nabiał i pszenicę do minimum aby zapobiec stanom zapalnym i zaburzeniom mikroflory.

Chińskie zasady

W Tradycyjnej Medycynie Chińskiej wzrost włosów związany jest ze zdrowiem wątroby i nerek. Zadbaj o nie.

Nie odchudzaj się tylko odżywiaj

Unikaj restrykcyjnych diet. Zamiast tego odżywiaj swoje ciało, dbaj o odpowiednią podaż substancji odżywczych i zdrowe, zrównoważone odżywianie.

*Witaminy na skórę głowy i włosy

Omega-3

Badania wykazały zbawienny wpływ omegi-3 nie tylko na ciało, ale także na skórę i włosy. Te kwasy tłuszczowe wzmacniają włosy, wspomagają ich wzrost i minimalizują stany zapalne, które często są przyczyną wypadania włosów. W 2015 roku, w badaniu opublikowanym w Magazynie Dermatologii Kosmetycznej, porównano działanie omegi-3, omegi-6 i przeciwutleniaczy na zdrowie włosów. Po 6 miesiącach leczenia 89,9 badanych odnotowało znaczną redukcję wypadania włosów, zwiększenie ich objętości (86%) i gęstości (87%).

Cynk

Niedobór cynku osłabia cebulki włosów przyczyniając się nie tylko do wypadania, ale także do siwienia włosów i to bez względu na wiek. Cynk wspomaga regenerację włosów, wzmacnia ich cebulki i przyśpiesza wzrost. Badania sugerują, że niektórzy pacjenci z łysieniem plackowatym mają niedobór cynku, a doustna terapia siarczanem cynku służy jako skuteczne leczenie.

Witaminy z grupy B

Biotyna i kwas pantotenowy stanowią jedną z alternatywnych terapii przy wypadaniu włosów. Nie są to jednak jedyne witaminy, których niedobór wzmaga wypadanie włosów (patrz chociażby B12).

Biotyna działa korzystnie na włosy, odbudowując łuski włosa, które zostały uszkodzone w wyniku nadmiernego mycia włosów, ekspozycji na słońce, suszenia i prasowania. Witamina B5 wspomaga nadnercza, co pomaga stymulować wzrost włosów. Głównym objawem niedoboru biotyny jest utrata włosów.

Witamina C

Stres oksydacyjny i wolne rodniki odgrywają ogromną rolę w procesie starzenia. Wolne rodniki są wysoce reaktywnymi cząsteczkami, które mogą bezpośrednio uszkadzać komórkowe membrany strukturalne, lipidy, białka i DNA. Wraz z wiekiem zwiększa się wytwarzanie wolnych rodników i zmniejsza się ilość enzymów antyoksydacyjnych, które chronią organizm, co prowadzi do uszkodzenia struktur komórkowych i starzenia się włosów. Działając jako przeciwutleniacz, witamina C zwalcza stres oksydacyjny, który przyczynia się do siwienia i utraty włosów.

Witamina D3

Cebulki włosów są bardzo wrażliwe na hormony. Witamina D jest natomiast hormonem steroidowym. Wg najnowszych badań, jej niedobór i nieprzyswajanie wiąże się bezpośrednio z wieloma chorobami układu immunologicznego, w tym z łysieniem plackowatym. W badaniu przekrojowym sprawdzono to na 86 pacjentach z łysieniem plackowatym, 44 z bielactwem i 58 zdrowych jednostkach. U łysiejących osób poziom witaminy D był najniższy, nieco wyższy u cierpiących na bielactwo, najwyższy u zdrowych jednostek Co więcej, stopień zaostrzenia choroby był odwrotnie proporcjonalny do poziomu 25(OH)D u pacjentów cierpiących na łysienie plackowate.

/źródło: pepsieljot.com/

Kremowanie włosów – sposób Francuzek na gładkie, lśniące włosy.

Kremowanie włosów przynosi świetne efekty w postaci odżywienia i nawilżenia suchych włosów, ale nie obciąża ich tak jak olejowanie oraz jest zdecydowanie łatwiejsze.
To trend popularny we Francji, który u nas jest jeszcze mało znany, choć daje rewelacyjne efekty. To dobra alternatywa dla popularnego olejowania, które nie zawsze służy cienkim, delikatnym włosom. Kremowanie włosów wygląda mniej więcej tak samo jak olejowanie, tyle, że do zabiegu używa się kremu – na przykład do rąk, do twarzy czy balsamu do ciała (więcej o tym, jak wybrać odpowiedni kosmetyk do kremowania przeczytasz niżej). Niezbyt dużą ilość kremu wystarczy równomiernie rozprowadzić na pasmach i odczekać 15-30 minut, aby kosmyki wchłonęły substancje odżywcze. To minimalny czas, który potrzebny jest do tego, by zabieg dał zadowalające efekty. Jeśli twoje włosy wymagają solidnego odżywienia, bo są ekstremalnie suche i matowe, możesz pozostawić krem na włosach przez kilka godzin, a nawet całą noc. Na koniec wystarczy umyć włosy łagodnym szamponem, który ich nie wysuszy i wspomoże regenerację. W celu optymalnej regeneracji włosów wykonuj kremowanie co 2-3 dni. Dla podtrzymania efektów kuracji wystarczy, że zabieg będziesz powtarzać raz na tydzień.
Jaki produkt wybrać do kremowania włosów?
Krem, który wybierzesz, powinien zawierać naturalne olejki oraz masła, np. shea, kakaowe, które najlepiej natłuszczają, chronią i nabłyszczają pasma. Gliceryna, mocznik, wosk pszczeli, ekstrakt z aloesu, witaminy A i E to także popularne składniki kremów do rąk i do twarzy, które świetnie wpłyną na kondycję włosów.
Czym kremowanie włosów różni się od olejowania?
Kremowanie może dać ci lepsze efekty pielęgnacyjne niż olejowanie przynajmniej z trzech powodów:
Po pierwsze, kremy mają lżejszą konsystencję niż oleje i dzięki temu lepiej nadają się do odżywiania cienkich, delikatnych włosów. Kremowanie jest zdecydowanie mniej obciążające dla włosów i pozwala im dłużej zachować świeżość – choć tak jak w przypadku olejowania, musisz odpowiednio dobrać ilość aplikowanego produktu. Pasma nie mogą być „oblepione” kremem, wystarczy gdy nałożysz go tyle, by kosmetyk pokrył równomiernie włosy, ale nie był widoczny i nie „mazał” się. Dla lepszego efektu możesz podczas aplikacji wygładzać pasma dłońmi, dzięki czemu będą bardziej sypkie i proste po umyciu i wysuszeniu.
Drugim powodem jest to, że kremy zawierają więcej substancji odżywczych niż oleje. W ich składzie oprócz emolientów (substancji natłuszczających) są humektanty (nawilżacze, np. gliceryna), witaminy i ekstrakty roślinne. Mają one większą zdolność do przenikania w głąb struktury włosa, przez co odżywiają go od środka.
I wreszcie trzeci powód – kremowanie jest po prostu łatwiejsze niż olejowanie. Olej ma rzadką konsystencję i łatwo przesadzić z jego ilością podczas nakładania. Krem dużo łatwiej dozować, a jego aplikacja jest mniej praco- i czasochłonna. Stąd kremowanie to dobra opcja dla początkujących dziewczyn, które dotąd nie stosowały żadnej z tych metod pielęgnacji włosów.
(na podstawie Elle.pl)