Piękne, lśniące i sprężyste włosy stały się matowe, łamliwe i znajdujesz je w całym mieszkaniu?

Żelazo i Twoje jelito
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z Tego jak istotne jest zdrowie jelit. Problemy trawienne, z reguły „nie aż tak uciążliwe”, mogą w następstwie doprowadzić do wielu nieprzyjemności.
Naturopaci podczas szukania źródeł wypadania włosów, często dostrzegają nietypowy punkt wspólny u swoich pacjentów – uczucie wzdęcia, zaparcia lub biegunki i problemy trawienne.
Niektórzy odnotowują u siebie także świąd uszu i dolegliwości psychosomatyczne – uczucie zamglenia, problem ze złożeniem do kupy myśli.
Te symptomy zdają się nie być powiązane, a jednak…
Słowo klucz: ferrytyna. Ferrytyna jest magazynem żelaza, przechowywanym przede wszystkim w wątrobie, jednak także w mieszkach włosów. Kiedy ciału brakuje żelaza potrzebnego do istotnych procesów, jak chociażby wytwarzanie czerwonych krwinek, organizm pobiera je z mniej dla niego istotnych miejsc, jak włosy.
Dzieje się tak przede wszystkim przez chroniczne infekcje.
Bakterie, wirusy i grzyby potrzebują żelaza w cyklu swojego życia. Odpowiedzią ciała jest produkcja hormony zwanego hepcydyną, która to blokuje absorpcję żelaza do jelit.
Jest to adaptacyjny mechanizm przy ostrej, krótkotrwałej infekcji. Ale jeśli dojdzie do infekcji długoterminowej, takiej jak kandydoza, nie tylko sam organizm wyczerpuje żelazo, ale ciało generalnie pochłania mniej żelaza, co obniża poziom ferrytyny.
Jeśli gubisz włosy z powodu ferrytyny, powinnaś podwyższyć jej poziom co najmniej do 50 µg/L żeby przestały wypadać i co najmniej do 70 µg/L, żeby zaczęły się regenerować i odrastać.
Cofając się jednak do źródła chronicznych infekcji (szczególnie grzybic, drożdżyc i kandydozy), odpowiedź często tkwi w … jelicie
Dlatego powinnaś zadbać o jego oczyszczenie i odbudowę mikroflory jelitowej, szczególnie teraz, w samym sercu sezonu kiszonek wszelkiego rodzaju i maści. Jedz chociaż pół szklanki kiszonej kapusty dziennie!
Zastosuj koniecznie 30-dniowy program odbudowy jelita.
Do tego postaw na chlorofil, którego nienawidzą pasożyty i który doskonale detoksykuje – włącz do swojej diety młode trawy i algi, jedz dużo zieleniny i pij wspaniale zielone soki
Wyeliminuj z diety pokarmy, które szkodzą Twoim jelitom. Przetworzone, wybielane mąki, cukier z cukiernicy, produkty, które mają długi skład i są silnie przetworzone, alkohol, niezdrowe tłuszcze i tak dalej. Wiesz o co 5.
(PepsiEljot blog)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *