Sposób na długie, zdrowe włosy

SKÓRA GŁOWY

*Mycie włosów

Zbyt częste mycie włosów zaburza naturalną mikroflorę skóry głowy i naturalną produkcję sebum. Może pojawić się wysuszenie, podrażnienia i problem z wypadaniem włosów. Warto też stosować kosmetyki możliwie najbardziej naturalne: skóra głowy jest bardzo delikatna i podatna na działanie szkodliwych substancji. Jeśli w składzie widzisz parabeny, ftalany, Sodium Lauryl Sulfate (SLS), Sodium Laureth Sulfate (SLES), oleje silikonowe (Dimethicone, Dimethiconol Cyclopentasiloxane, Cyclohexasiloxane, Lauryl methicone copolyol), formaldehyd czy aluminium, warto zastąpić je czymś naturalnym i bezpieczniejszym dla organizmu.

*Masaż

Co najmniej 3 razy w tygodniu, najlepiej codziennie, masuj skalp okrężnymi ruchami. Możesz wykorzystać w tym celu naturalne olejki, na przykład rycynowy, z czarnuszki, cynamonowy, z drzewa herbacianego.

*Peeling

Peeling, stosowany raz w tygodniu (lub wedle potrzeby) na skalp, czyni cuda. Wystarcza, że po oczyszczeniu włosów wodą, ilość wielkości łyżki stołowej wmasujesz dokładnie w skórę głowy i pozostawisz ją na około 3 minuty, po czym spłuczesz i umyjesz włosy swoim standardowym kosmetykiem.Dzięki takiemu zabiegowi włosy delikatnie unoszą się u nasady, są lśniące i mięciutkie, a do tego rosną jak na drożdżach! Przy okazji taki szkrub pomoże osobom zmagającym się z łupieżem i swędzącą lub łuszczącą się skórą głowy, oczyści z zanieczyszczeń, pomoże ukrwić skalp i będzie naturalnie regulował produkcję sebum.

*Dieta

Białko

Długie, zdrowe włosy potrzebują białka. Włącz do diety roślinne białka, na przykład z ryżu i grochu. Warto spożywać też spirulinę i dobrej jakości kolagen.

Probiotyk

Unikaj stanów zapalnych od wewnątrz i włącz do diety wysokiej jakości probiotyk i prebiotyk. Jedz dużo warzyw i kiszonek i karm swój mikrobiom, a co za tym idzie całe ciało, dobrą dietą.

Dieta eliminacyjna

Ogranicz mięso, nabiał i pszenicę do minimum aby zapobiec stanom zapalnym i zaburzeniom mikroflory.

Chińskie zasady

W Tradycyjnej Medycynie Chińskiej wzrost włosów związany jest ze zdrowiem wątroby i nerek. Zadbaj o nie.

Nie odchudzaj się tylko odżywiaj

Unikaj restrykcyjnych diet. Zamiast tego odżywiaj swoje ciało, dbaj o odpowiednią podaż substancji odżywczych i zdrowe, zrównoważone odżywianie.

*Witaminy na skórę głowy i włosy

Omega-3

Badania wykazały zbawienny wpływ omegi-3 nie tylko na ciało, ale także na skórę i włosy. Te kwasy tłuszczowe wzmacniają włosy, wspomagają ich wzrost i minimalizują stany zapalne, które często są przyczyną wypadania włosów. W 2015 roku, w badaniu opublikowanym w Magazynie Dermatologii Kosmetycznej, porównano działanie omegi-3, omegi-6 i przeciwutleniaczy na zdrowie włosów. Po 6 miesiącach leczenia 89,9 badanych odnotowało znaczną redukcję wypadania włosów, zwiększenie ich objętości (86%) i gęstości (87%).

Cynk

Niedobór cynku osłabia cebulki włosów przyczyniając się nie tylko do wypadania, ale także do siwienia włosów i to bez względu na wiek. Cynk wspomaga regenerację włosów, wzmacnia ich cebulki i przyśpiesza wzrost. Badania sugerują, że niektórzy pacjenci z łysieniem plackowatym mają niedobór cynku, a doustna terapia siarczanem cynku służy jako skuteczne leczenie.

Witaminy z grupy B

Biotyna i kwas pantotenowy stanowią jedną z alternatywnych terapii przy wypadaniu włosów. Nie są to jednak jedyne witaminy, których niedobór wzmaga wypadanie włosów (patrz chociażby B12).

Biotyna działa korzystnie na włosy, odbudowując łuski włosa, które zostały uszkodzone w wyniku nadmiernego mycia włosów, ekspozycji na słońce, suszenia i prasowania. Witamina B5 wspomaga nadnercza, co pomaga stymulować wzrost włosów. Głównym objawem niedoboru biotyny jest utrata włosów.

Witamina C

Stres oksydacyjny i wolne rodniki odgrywają ogromną rolę w procesie starzenia. Wolne rodniki są wysoce reaktywnymi cząsteczkami, które mogą bezpośrednio uszkadzać komórkowe membrany strukturalne, lipidy, białka i DNA. Wraz z wiekiem zwiększa się wytwarzanie wolnych rodników i zmniejsza się ilość enzymów antyoksydacyjnych, które chronią organizm, co prowadzi do uszkodzenia struktur komórkowych i starzenia się włosów. Działając jako przeciwutleniacz, witamina C zwalcza stres oksydacyjny, który przyczynia się do siwienia i utraty włosów.

Witamina D3

Cebulki włosów są bardzo wrażliwe na hormony. Witamina D jest natomiast hormonem steroidowym. Wg najnowszych badań, jej niedobór i nieprzyswajanie wiąże się bezpośrednio z wieloma chorobami układu immunologicznego, w tym z łysieniem plackowatym. W badaniu przekrojowym sprawdzono to na 86 pacjentach z łysieniem plackowatym, 44 z bielactwem i 58 zdrowych jednostkach. U łysiejących osób poziom witaminy D był najniższy, nieco wyższy u cierpiących na bielactwo, najwyższy u zdrowych jednostek Co więcej, stopień zaostrzenia choroby był odwrotnie proporcjonalny do poziomu 25(OH)D u pacjentów cierpiących na łysienie plackowate.

/źródło: pepsieljot.com/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *